Skocz do zawartości

dj revolt

Klubowicz
  • Liczba zawartości

    82
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

O dj revolt

  • Tytuł
    Młody Słuchacz
  • Urodziny 09/13/1986

Previous Fields

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Muzyka
    trance
  • Narodowość
    Polska
  1. na tym filmiku fajnie to sobie gościu wykombinował... ale chyba niestety nie da się zrobić tak jak myślisz. dj'ing to nie matematyka, tu się nie da tak prezyzyjnie co do milisekundy, potrzeba trochę wyczucia, ćwicz a napewno ci się uda normalnie zgrywać bez kombinacji
  2. ogólnie staraj się żeby było więcej muzyki niż gadania... tyle co dasz jakąś dedykację albo zapowiesz jakąś nowość czy hit, zresztą posłuchaj setów tych djotów co dużo gadają (z energy, hazela, youranta). chociaż dla mnie osobiście dj nie musi nic mówić ino grać dobrą muzę
  3. dj revolt

    Oświetlenie

    to że trzeba to podłączyć pod DMX to wiem tyle że chce żeby to działało automatycznie w rytm muzyki i czy tak da radę? głównie interesują mnie lasery. no i widziałem ten efekt derb. ale chciałbym żeby ktoś mi coś polecił może jeszcze
  4. dj revolt

    Oświetlenie

    Jestem w tym temacie zielony a chciałbym żeby ktoś mi wyjaśnił i doradził coś na temat oświetlenia do klubu. Chodzi mi o efekt jak na imprezach trance'owych tylko w takiej wersji mini no i taniej (jakiś laser, derby, może par), wszystko to podłączyć pod sterownik tylko żeby działał w rytm muzyki (bez programowania). Czyli jaki sprzęt, jak to podłączyć? Może jakieś schematy?
  5. trochę szkoda kasy, było się zdecydować albo na kontroler albo na cd'ki, mikser za dużo kanałów (chyba że tak jak mówisz pasował ci pod wymiar), z korektora mało który dj korzysta więc też zbędny. ale fajnie to zabudowałeś
  6. jest pełno tutoriali na youtube. FL lepszy bo możesz wykorzystać wtyczki VST
  7. cacko ale po co ci to? bo masz i kontroler i podwójny cd, mikser 9 kanałów też nie wiem po co. no ale jak już kupiłeś
  8. dzięki ale prościej byłoby napisać jakie marki/modele warto kupić bo tego chińskiego shitu jest teraz mnóstwo i wypisywać można w nieskończoność
  9. Sama zmiana programu nic nie da, oczywiście możesz a nawet musisz poznać różne (po to masz wersje demo nawet za darmo) ale wybór programu to tylko kwestia wygody obsługi, to samo stworzysz w fl'u i w abletonie. Ważniejsze żebyś nauczył się jak wykręcać różne dźwięki (bas, melodia), czytaj dużo o produkcji i na początek staraj się odtwarzać jakiś gotowe dźwięki (tak ze słuchu) a dopiero później próbuj tworzyć coś własnego.
  10. ale to kwestia samej obsługi programu czy braku weny? bo sam program ci w tym nie pomoże. na początek jednak bym został przy FL'u, poszukaj jakiegoś dobrego tutka co do jego obsługi (tak od podstaw do czego służy każde z narzędzi) jeśli chodzi o brak weny to nie pomogę... nikt nie mówił że będzie łatwo ale trzymam kciuki. i spokojnie, wszystko jest do ogarnięcia
  11. nie lekceważ FL'a pod względem możliwości, jak go wyposażyć w odpowiednie wtyczki to naprawdę dobre narzędzie, posiada wszystko czego potrzeba a jest prostrzy w obsłudze - chociaż zależy jak komu wygodniej (Ableton to trochę inny typ programu)
  12. Ale wręcz zachęcam do tego żeby tworzyć, dałem tylko kilka rad żeby jednak bardziej profesjonalnie do tego podejść. 1. Musisz wiedzieć jak jest zbudowany utwór, to żadna filozofia; tak samo jak chociażby podstawy z miksu i masteringu. Jaki producent tego nie wie? 2. Nikogo nie namawiam do zakupu drogiego sprzętu ale akurat klawiatura jest potrzeba bo wygodniej się tworzy (koszt min. 200zł). Wybór programu to rzecz drugorzędna, jeśli chodzi o FL'a to nawet te podstawowe wtyczki są na początek bardzo dobre (np. 3xOSC). 3. Masz racje z tym że nikt nie rodzi się profesjonalistom i może masz racje z tym że talent nie istnieje. Nie o to chodziło. Ale chyba przyznasz mi rację że żeby "wykręcić" coś fajnego i dobrego (bo chyba nie chcesz być tylko naśladowcą, ale tworzyć własną muzykę), to potrzebny jest przede wszystkim pomysł... i myślenie (a żeby występowało myślenie to musi być wiedza). Dobra wróćmy do tematu. Zasadniczo utwór zbudowany jest w kilku elementów: 1. Perkusja (stopa, werbel, hi-hat, clap) - przeważnie w programie jest jakieś narzędzie do perkusji (np. w FL'u - Step Sequencer), jakich dźwięków użyjemy to zależy od nas. Przeważnie używamy naturalnych dźwięków perkusji lub używamy gotowych sampli z różnych paczek. Zależnie od gatunku muzyki jaką tworzymy może być kilka rodzajów podkładów perkusyjnych (np. jeden na główny motyw, drugi na przejście). Taki typowy układ dla muzyki tanecznej to: - stopa/kick - podstawowy element wybijający rytm, dajemy na co czwartą taką kostkę w Step Sequencerze, - werbel - dajemy pod drugą i czwartą stopę (czyli na drugi i czwarty bit w takcie), - hi-hat lub clap - z tymi elementami może być różnie, np. clap możemy dać tak jak werbel; 2. Bas - tworzymy na syntezatorze, czyli odpowiednia wtyczka plus klawisze. Dźwięk basu to oczywiście pierwsza nuta akordu z melodii (np. dla akordu CDE bas to C). Bas może grać pod stopą lub pomiędzy. Czasami tworzymy też subbas, jest to kopia basu tyle że później przy masteringu podbijamy dla tej ścieżki pasma do 60Hz 3. Melodia (lead'y, pady, arpy itp. zależy od gatunku) - czyli wtyczka (jakieś pianino, syntezator) i klawisze, naprawdę warto znać akordy i wiedzieć jak tworzy się melodię (harmonia z muzyki). Tutaj albo sami coś próbujemy "kręcić" na syntezatorze żeby uzyskać jakiś ciekawy dźwięk, albo korzystamy z gotowych presetów dla użytej przez nas wtyczki. 4. Może też być wokal - zakładam że nikt z nas nie śpiewa więc najczęściej będzie to gotowy sampel, warto nauczyć się jak pociąć taki sampel i dostosować go do tempa utworu (jest taki tutorial na youtube). Ciężko powiedzieć od czego zacząc. Czasami mamy pomysł na melodię i później dorabiamy do tego resztę. Ważne że najpierw tworzymy poszczególne elementy (ścieżki), które później do siebie dopasowywujemy (to jest właśnie miks). Ale o tym nie ma co pisać... najlepiej pooglądać sobie tutoriale na Youtube (gdzieś był fajny poradnik jak od początku tworzy się kawałek hands-up) Dla przykładu tak to może wyglądać w FL'u: 1. Tworzenie/Miks: W okienku Step Sequencer dodajemy kolejne przyciski czyli wtyczki i układamy poszczególne ścieżki naszego utworu tzw. patterny (dla perkusji, basu, melodii itp). 2. Aranżancja Teraz te patterny ustawiamy na Playliście (które, jak i kiedy mają grać - wg fraz). Tu też układamy sample, które nie mają własnego pattern'u (bo np. grają tylko raz w utworze albo są długie jak pady czy wokale) oraz klipy automatyzacyjne (np. przejścia, efekt dynamicznego podgłaśniania). 3. Mastering Patterny ze Step Sequencera poddajemy masteringowi - to temat rzeka, ogólnie przypisujemy każdy z patternów do osobnego kanału w mikserze i poddajemy obróbce: - panorama - jak już ktoś wspomniał stopa i bas muszą być w mono, - głośność - po prostu ustalamy co ma być głośnie a co ciszej, np. żeby melodia nie zagłuszała wokalu, - equalizer - tu potrzeba więcej wiedzy jakie pasma podbić a jakie uciąć żeby wszystko do siebie pasowało i ładnie grało ale i tak najważniejszy jest słuch, - kompresor - krótko mówiąc jest po to żeby nie było przesterów, przeważnie nakładamy go na stopę i bas (warto poeksperymentować z parametrami żeby zrozumieć jak działa) - na koniec efekty (reverb, delay), automatyzacja (side chain) - też przeważnie nakładane na stopę i bas EDIT: wróciłem z editem. w wolnej chwili wrzucę jakieś obrazki czy filmiki, narazie trochę teorii
  13. tego typu egzotyczne gatunki to nie na początek (zbyt skomplikowana perkusja, wybierz coś łatwiejszego). staraj się inaczej dobierać utwory, tak żeby łatwo ci się je miksowało, a jeśli już uparłeś się na jakiś tytuł to poszukaj innej wersji (remiksu)
  14. Każdy ma swoje zdanie. Ja nie zniechęcam, tylko mowię że jak ktoś chce się za to zabrać to powinien się nad tym zastanowić czy naprawdę chce to robić czy tylko ot tak bo się nudzi. Oczywiście nikt nie rodzi się profesjonalistom, ale talentu potrzeba. To jak ty chcesz tworzyć muzykę bez wiedzy, sprzętu i talentu? To tak jakbyś chcial zostać dj'em i grać tylko z vdj czy traktora
×
×
  • Dodaj nową pozycję...